دیپلماسی گرم اندونزی برای کشورهای آفریقایی در بالی

رئیس جمهور جوکو ویدودو برای رهبران کشورها و نمایندگان شرکت کننده در دومین مجمع آفریقا - اندونزی در بالی ضیافت شام تدارک دید.

رئیس جمهور جوکو ویدودو برای رهبران کشورها و نمایندگان شرکت کننده در دومین مجمع آفریقا - اندونزی  در بالی ضیافت شام تدارک دید. در ضیافت شام که شامگاه یکشنبه 11 شهریور ماه جاری برگزار شد، شماری از رهبران پارلمان و سران کشورهای آفریقایی حضورداشته اند. جوکووی رئیس جمهور ابتدا از روسای پارلمان و روسای جمهور استقبال کرد و با گرمی فراوان گفت، "به بالی، اندونزی خوش آمدید. وازحضور حضراتعالی در اینجا سپاسگزارم."

رئیس جمهور همچنین بر تعهد اندونزی به ادامه حمایت از توسعه فراگیر و پایدار جهانی تاکید کرد و اظهار داشت: "اندونزی مفتخر است که میزبان دومین مجمع مشارکت چند جانبه  و مجمع اندونزی-آفریقا برای پیشبرد توسعه فراگیر و پایدار جهانی باشد. همکاری و همبستگی میان اندونزی و کشورهای آفریقایی مهم است زیرا این روابط به خوبی برقرار است و باید در دولت بعدی نیز ادامه یابد.

رئیس جمهور جوکووی همچنین پرابوو سوبیانتو، رئیس جمهور منتخب اندونزی را که ماه آینده به عنوان جانشین وی تحلیف خواهد شد، معرفی کرد. این نشان دهنده یک انتقال آرام رهبری و تعهد اندونزی به ادامه حفظ روابط نزدیک با کشورهای دوست درآفریقا است. این رویداد نه تنها فرصتی برای تقویت روابط دوجانبه و چند جانبه بین اندونزی و کشورهای آفریقایی است، بلکه ابزاری برای نشان دادن تنوع فرهنگ اندونزی است. اجرای موسیقی و رقص سنتی نیز از سنت های دیرینه اندونزی است که مقامات این کشور درهمه مراسمات با حضور هنرمندان سرشناس اجرا می کنند. به غیر از مهمانان دولتی، تعدادی از مقامات بلندپایه اندونزی مانند وزیر هماهنگ کننده امور دریایی و سرمایه گذاری، وزیر دفاع و رئیس جمهور منتخب اندونزی، وزیر امور خارجه و چند وزیر دیگر در ضیافت شام حضور داشته اند. حال باید منتظرماند و دید که سیاست وگردش آرام و گرم اندونزی به سمت کشورهای آفریقایی با چه هدفی صورت می گیرد . 

منابع:

https://www.thejakartapost.com/

https://www.detik.com/

https://www.kompas.com/

کد خبر 20955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =